Veel gestelde vragen
- Home
- /
- Ik ben huurder
- /
- Woningen
- /
- Veel gestelde vragen
- /
- Starten met huren
1. Starten met huren
Heeft u interesse? Vul dan het contactformulier bij ‘Contact met de makelaar’ in op Funda of stuur een e-mail aan verhuur@beauvastgoed.nl.
De minimale huurperiode van onze woningen bedraagt 12 maanden, daarna loopt de huurovereenkomst door (behoudens opzegging) voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één kalendermaand, tenzij anders wordt overeengekomen.
De huurdersnorm is vastgesteld op een bruto maandinkomen van minimaal driemaal de huurprijs. Dit betekent dat het bruto gezinsinkomen driemaal de huurprijs dient te bedragen.
Indien de woning een sociale huurwoning betreft, dan mag uw (gezamenlijke) jaarinkomen niet meer bedragen dan is vastgesteld door de rijksoverheid in dat jaar.
De definitieve beoordeling van de huurkandidaten vindt plaats via een zogenaamde creditcheck. Daarvoor moeten wij een aantal van uw persoonlijke gegevens, zoals legitimatie, inkomsten en woonsituatie kunnen inzien. De volgende documenten dienen te worden aangeleverd in PDF-bestand via e-mail:
- Kopie paspoort/ID-kaart (geen rijbewijs)
hiervoor kunt u gebruik maken van de app KopieID om zo een veilige kopie te maken van dit document, hier kunt u uw BSN- en documentnummer afschermen aangezien wij deze niet nodig hebben voor de eerste creditcheck. U kunt de KopieID-app downloaden in de Apple App Store of via de Google Play Store. - Kopie arbeidsovereenkomst
- Werkgeversverklaring
- Kopie drie recente loonstroken
- Kopie laatste drie bankafschriften
- Verhuurdersverklaring of in geval van een eigen woning een hypotheekverklaring (indien geen hypotheekverklaring overlegd kan worden, de bankafschriften van het laatste half jaar)
Indien u ondernemer bent:
- Kopie paspoort/ ID-kaart (geen rijbewijs)
hiervoor kunt u gebruik maken van de app KopieID om zo een veilige kopie te maken van dit document, hier kunt u uw BSN- en documentnummer afschermen aangezien wij deze niet nodig hebben voor de eerste creditcheck. U kunt de KopieID-app downloaden in de Apple App Store of via de Google Play Store. - Recent Uittreksel Kamer van Koophandel
- Jaarcijfers van de laatste 2 jaar
- Verhuurdersverklaring of in geval van een eigen woning een hypotheekverklaring (indien geen hypotheekverklaring overlegd kan worden, de bankafschriften van het laatste half jaar)
Let op. Zonder een complete aanlevering van gevraagde gegevens, wordt uw aanvraag niet in behandeling genomen.
Als u een woning huurt of wilt gaan huren bij Beauvastgoed dan hebben wij een kopie van uw identiteitsbewijs nodig. Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) mogen wij deze kopie niet zomaar opslaan. Het is belangrijk dat u daarom een aantal gegevens onherkenbaar maakt (in ieder geval uw pasfoto en BSN-nummer). Als u een woning huurt bij Beauvastgoed dan dient in ieder geval het documentnummer van uw identiteitsbewijs zichtbaar te blijven.
Middels de app KopieID kunt u een veilige kopie maken van uw identiteitsbewijs. U kunt de KopieID-app downloaden in de Apple App Store of via de Google Play Store.
Als u bij ons een huurovereenkomst ondertekent horen daar ook algemene bepalingen bij. In de huurovereenkomst zijn de hoofdzaken vastgelegd. In de algemene bepalingen staan alle andere relevante zaken opgenomen.
Op onze website vindt u de meest recente algemene bepalingen. Bent u reeds huurder bij ons dan kan het zijn dat de door u ondertekende algemene bepalingen afwijken van deze algemene bepalingen.
U dient in de meeste gevallen zelf de leverancier te regelen voor uw gas, elektra en water. Zorg dat u dit op tijd regelt.
In sommige gevallen wordt de energieleverancier gekozen vanuit de verhuurder. Is dit niet het geval dan kiest u zelf de energieleverancier die het beste bij u past. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de Energievergelijker van de Consumentenbond.
Mocht uw nieuwe woning voorzien zijn van stadsverwarming dan kunt u niet overstappen naar een andere warmteleverancier. Er is vaak maar één partij die de warmte aan u levert.
Voor water hoeft u zich alleen maar aan te melden bij het waterbedrijf van uw regio.
U moet altijd uw verhuizing doorgeven aan uw (nieuwe) gemeente.
Binnen 2 maanden na opleverdatum dient u uw nieuwe adresgegevens door te geven aan de gemeente. Inschrijven in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) kan vaak online via de website van de gemeente met uw DigiD gegevens. De brief die u ontvangt van de inschrijving ontvangen wij graag via verhuur@beauvastgoed.nl.
In sommige gemeenten heeft u een huisvestingsvergunning nodig. Meer informatie hierover vindt u op de website van de betreffende gemeente.
Op de website van de gemeente waar u wilt gaan wonen vindt u hierover meer informatie.
Ook is een glasverzekering aan te raden. Bij appartementen is dit vaak meeverzekerd in de verzekering van de Vereniging van Eigenaars en derhalve dan niet nodig. Mocht er in uw appartementencomplex een Vereniging van Eigenaars zijn, vraag dan aan onze servicedesk (servicedesk@beauvastgoed.nl) na of een glasverzekering nodig is.
Een opstalverzekering hoeft u niet af te sluiten, dit wordt geregeld door de verhuurder.
In een woonwijzer staat veel informatie die nodig is voor goed gebruik en onderhoud van de huurwoning.
Indien u een nieuwbouwwoning betrekt is vaak een woonwijzer beschikbaar. Alvorens u werkzaamheden (schilderwerk, vloeren leggen, e.d.) gaat uitvoeren raadpleeg altijd de tips in deze woonwijzer. Vraag uw verhuurder of een woonwijzer voor uw woning beschikbaar is.
Geen antwoord op uw vraag?
Als uw vraag niet wordt beantwoord in de veel gestelde vragen, neem dan contact met ons op.